نقش کارورزی چهار در رشد حرفه ای و روحیه کار تیمی دانشجومعلمان تربیت بدنی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1147-3RDPECONF
نویسندگان
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده
معلم عنصر کلیدی انتقال دانش و آموزش به دانش‌آموزان است و مهمترین عضو نظام آموزشی در فرآیند یاددهی-یادگیری و معمار اصلی نظام آموزشی محسوب می‌شود. درس پژوهی به عنوان یک فعالیت گروهی، راهی برای بهبود کیفیت تدریس است. شواهد در داخل و خارج کشور، موفقیت درس پژوهی در مدارس را نشان می دهد. از سویی دیگر کیفیت تدریس یکی از موضوعات مهم در آموزش عالی است. با این وجود بررسی پژوهش های صورت گرفته، بیانگر این است که درس پژوهی تنها مختص مدارس نیست و سایر سازمان ها از جمله دانشگاه ها با وجود آوردن شرایط لازم و در صورت بها دادن به کیفیت تدریس و اهمیت دادن به فعالیت های گروهی می توانند از این روش برای بهبود کیفیت تدریس در دروس مختلف استفاده کنند. این مقاله، در رابطه با نقش کارورزی چهار در رشد حرفه ای و روحیه کار تیمی دانشجو معلمان تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان، چیستی درس پژوهی، تاریخچه، هدف درس پژوهی بود.
کلیدواژه ها