نقش سبک مدیریت کلاس تربیت بدنی در شکوفایی مهارت های اجتماعی دانش آموزان
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1262-3RDPECONF
نویسندگان
1مدرس دانشگاه فرهنگیان
2مدرس گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان مازندران، پردیس دکتر شریعتی ساری، ساری، ایران
چکیده
مدیریت کلاس درس یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر رشد و پیشرفت دانشآموزان در جنبه های مختلف است. در کلاسهای تربیت بدنی، سبک مدیریت معلم نه تنها بر مهارتهای ورزشی تاثیر دارد، بلکه نقش حیاتی در تقویت مهارتهای اجتماعی دانشآموزان ایفا میکند. این مقاله به بررسی سبکهای مختلف مدیریت معلمان تربیت بدنی بر شکوفایی مهارتهای دانشآموزان اجتماعی میپردازد و راهکارهایی برای ارتقای این مهارتها ارائه میدهد. مهارتهای اجتماعی برای رشد و موفقیت کلی دانشآموزان در زندگی شخصی، تحصیلی و حرفهای ضروری است. مدارس به عنوان محیطی حیاتی برای پرورش این مهارت ها عمل می کنند و تربیت بدنی به دلیل ماهیت تعاملی و پویایی که دارد، نقشی محوری در این فرآیند ایفا می کند. مدیریت کلاس درس یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر رشد و پیشرفت دانشآموزان در جنبه های مختلف است. در کلاسهای تربیت بدنی، سبک مدیریت معلم نه تنها بر مهارتهای ورزشی تاثیر دارد، بلکه نقش حیاتی در تقویت مهارتهای اجتماعی دانشآموزان ایفا میکند. این مقاله به بررسی سبکهای مختلف مدیریت معلمان تربیت بدنی بر شکوفایی مهارتهای دانشآموزان اجتماعی میپردازد و راهکارهایی برای ارتقای این مهارتها ارائه میدهد. مهارتهای اجتماعی برای رشد و موفقیت کلی دانشآموزان در زندگی شخصی، تحصیلی و حرفهای ضروری است. مدارس به عنوان محیطی حیاتی برای پرورش این مهارت ها عمل می کنند و تربیت بدنی به دلیل ماهیت تعاملی و پویایی که دارد، نقشی محوری در این فرآیند ایفا می کند.
کلیدواژه ها
