تاثیر درسپژوهی بر تدریس اثربخش و خلاقیت دانشجو معلمان تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1063-3RDPECONF
نویسندگان
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده
درس پژوهی الگویی برای بهسازی توانایی حرفه ای معلمان و روشی برای تولید دانش حرفه ای و خلاقیت در مدرسه است و به معلمان فرصت می دهد تا روابط خود را با یکدیگر و با دانش آموزان بهبود بخشند و به همکاری با پژوهشگران آموزشی برای حمایت سیستماتیک از تفکر انتقادی، بازبینی و بازاندیشی در اندیشه و عمل آموزشی تشویق شوند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر درسپژوهی بر تدریس اثربخش و خلاقیت دانشجو معلمان تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بود. هدف اصلی این پژوهش تحلیل چگونگی بهبود مهارتهای تدریس و افزایش خلاقیت از طریق فرایند درسپژوهی است. نتایج نشان داد که فرآیند درسپژوهی به عنوان روشی فعال و تعاملی، موجب افزایش اعتماد به نفس، بهبود مهارتهای تدریس و ارتقاء خلاقیت در میان دانشجومعلمان میشود. در این راستا، مشارکت دانشجویان در فعالیتهای گروهی و تحلیلهای مشترک موجب ارتقاء تفکر انتقادی و توانمندی در طراحی فعالیتهای آموزشی خلاقانه گردید. همچنین، این تحقیق بر اهمیت درسپژوهی بهعنوان ابزاری مؤثر در بازآموزی مهارتهای تدریس و تطبیق آن با نیازهای روز تأکید میکند. نتایج حاصل از این پژوهش به کارآمدی این روش در بهبود تدریس و ایجاد محیطی انگیزشی و نوآورانه در کلاسهای تربیت بدنی اشاره دارد.
کلیدواژه ها
