بررسی الزامات مطلوب درس تربیت بدنی در مدارس چندپایه
کد مقاله : 1008-3RDPECONF-FULL (R1)
نویسندگان
شهرام نظری *
گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی الزامات مطلوب درس تربیت بدنی در مدارس چند پایه می‌پردازد. روش تحقیق به صورت کیفی و از رویه های تحلیل مضمون بهره برده است. جامعه آماری را متخصصین حوزه تربیت بدنی و مدارس چند پایه تشکیل داده بودند. روش نمونه گیری به صورت هدفمند بود. در این مطالعه مصاحبه های به صورت نیمه ساختاریافته طراحی شده بودند که محقق با 19 مشارکت کننده گفتگو و به اشباع رسید. تجزیه و تحلیل مصاحبه ها نشان داد 5 مضمون اصلی از جمله 1. آموزش مهارت های مختلف به دانش آموزان 2. اختصاص دادن زمان آموزش کافی به دانش آموزان 3. داشتن برنامه ریزی مناسب 4. داشتن فضا و امکانات مناسب برای اموزش درس تربیت بدنی 5. وجود نیروی متخصص در مدارس چند پایه شناسایی شد. براین اساس می‌توان گفت برای بهبود کیفیت آموزش تربیت بدنی در مدارس چندپایه، پنج الزام اساسی شناسایی شده است. این الزامات شامل آموزش مهارت‌های متنوع، زمان‌بندی کافی، برنامه‌ریزی مناسب، تأمین فضا و امکانات مطلوب، و حضور نیروی متخصص است. اجرای این موارد می‌تواند به ایجاد یک محیط آموزشی مؤثر و پایدار کمک کند.
کلیدواژه ها
مدارس چند پایه، تربیت بدنی، کیفیت بخشی، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر