| بررسی اثرگذاری رسانه های دیجیتال بر مدیریت تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1010-3RDPECONF-FULL (R2) |
| نویسندگان |
|
فهیمه دارائی قادیکلائی *1، پروین اسدپور2، معصومه حسن پور3 1کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهراء(س) ساری 2کارشناس مسئول پژوهش دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهراء(س) ساری 3کارشناس مسئول دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهراء(س) ساری |
| چکیده مقاله |
| اهداف این مطالعه تحقیقاتی عبارتند از : تحلیل تأثیر تحولآفرین رسانههای دیجیتال بر شیوههای مدیریت ورزشی در تهران، بررسی ادغام پلتفرمهای دیجیتال و پذیرش فناوریهای پیشرفته در صنعت ورزش و شناسایی چالشهای موجود در عصر دیجیتال. این مطالعه تحقیقاتی ترکیبی از دادههای کمی از نظرسنجیهای آنلاین، بینشهای کیفی از مصاحبههای نیمهساختاریافته و تحلیل محتوا استفاده کرد. این تحقیق شامل گروههای مختلف ذینفعان در صنعت ورزش تهران بود و هدف آن ارائه یک دیدگاه جامع در مورد استفاده از رسانههای دیجیتال در مدیریت ورزش بود. یافتهها و نتایج اصلی عبارتند از: حوزه مدیریت ورزش در تهران به طور قابل توجهی به سمت رسانههای دیجیتال تغییر کرده است، با نقش محوری پلتفرمهای دیجیتال در مشارکت هواداران، استراتژیهای بازاریابی و ساخت برند، محتوای شخصیسازی شده و تعاملی به طور فزایندهای مورد ترجیح مصرفکنندگان قرار گرفته است. این مطالعه اهمیت فناوریهای پیشرفتهای مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و 4G را در بهبود تجربه هواداران و کارایی عملیاتی در صنعت ورزش مورد تأکید قرار داد. چالشهای کلیدی شناسایی شده شامل مدیریت حقوق دیجیتال، تنظیم محتوای آنلاین، و حفظ تعامل طرفداران در یک فضای دیجیتال رقابتی است. تحلیل مقایسهای با روندهای جهانی نشان داد که در تهران هم شیوههای منحصر به فرد و هم شیوههای مشترک مدیریت دیجیتال ورزش وجود دارد. این مطالعه بر ضرورت سازگاری سازمانهای ورزشی با محیط دیجیتال در حال تحول تأکید کرد و در عین حال جنبههای اخلاقی و مقرراتی را در نظر گرفت. |
| کلیدواژه ها |
| رسانههای دیجیتال، مدیریت ورزشی، پلتفرم آنلاین، فناوری پیشرفته ورزشی، بازاریابی دیجیتال، مصرف رسانههای ورزشی، مدیریت حقوق دیجیتال. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
