| ارزیابی تجارب زیسته و ارائه راهکارهایی جهت بهبود برنامه کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1022-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
حانیه یزدانی1، پروانه خواجه پور *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. |
| چکیده مقاله |
| از رویکردهای قابل تامل در عرصه تربیت معلم، کارورزی است. کارورزی یک تجربهی زیسته برای تکرار آموختهها نیست، بلکه آغازی برای توسعه قدرت، تجزیه و تحلیل و ارتقای ظرفیت دانشجو معلمان برای آمادگی حضور در مدارس است. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی تجارب زیسته و ارائهی راهکارهایی جهت بهبود برنامه کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش از نوع کیفی-کاربردی بود. دانشجو معلمان در طول دورههای کارورزی در معرض تجربیات مختلف قرار میگیرند و قادر به تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیدهی آموزشی و تربیتی می شوند و علاوه بر موارد ذکرشده، آمادگی و حس توانمندی که هر دانشجو معلم بعد از گذراندن کارورزی در خود می بیند بیانگر ضرورت و اهمیت کارورزی در دانشگاه است. امید است که معلمی با مهارت و موفق برای این کشور و دانشآموزان این مرز بوم، باشیم، تا نقش خود را برای شکوفایی و پیشرفت این کشور به خوبی ایفا کنیم. |
| کلیدواژه ها |
| کارورزی، راهکار، دانش آموزان، معلم، تجربهی زیسته |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
