ارزیابی تجارب زیسته و ارائه‌ راهکارهایی جهت بهبود برنامه کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1022-3RDPECONF
نویسندگان
حانیه یزدانی1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
از رویکردهای قابل تامل در عرصه تربیت معلم، کارورزی است. کارورزی یک تجربه‌ی زیسته برای تکرار آموخته‌ها نیست، بلکه آغازی برای توسعه قدرت، تجزیه و تحلیل و ارتقای ظرفیت دانشجو معلمان برای آمادگی حضور در مدارس است. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی تجارب زیسته و ارائه‌ی راهکارهایی جهت بهبود برنامه کارورزی سه دانشگاه فرهنگیان بود. روش پژوهش از نوع کیفی-کاربردی بود. دانشجو معلمان در طول دوره‌های کارورزی در معرض تجربیات مختلف قرار می‌گیرند و قادر به تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده‌ی آموزشی و تربیتی می شوند و علاوه بر موارد ذکرشده، آمادگی و حس توانمندی که هر دانشجو معلم بعد از گذراندن کارورزی در خود می بیند بیانگر ضرورت و اهمیت کارورزی در دانشگاه است. امید است که معلمی با مهارت و موفق برای این کشور و دانش‌آموزان این مرز بوم، باشیم، تا نقش خود را برای شکوفایی و پیشرفت این کشور به خوبی ایفا کنیم.
کلیدواژه ها
کارورزی، راهکار، دانش آموزان، معلم، تجربه‌ی زیسته
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر