چالش ها و دستاوردهای کنش پژوهی در برنامه درسی تربیت معلم
کد مقاله : 1023-3RDPECONF
نویسندگان
مائده بارانی1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
کنش پژوهی به‌طورکلی به معنی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس هست. گروهی از معلمان موضوع خاصی از برنامه درسی را برمی‌ گزینند و آن را به‌عنوان واحد کار طراحی، اجرا و ارزیابی می‌کنند و از محصول آن در تدریس بهتر استفاده می‌کنند. هدف از پژوهش حاضر، ارائه چالش‌ها و دستاوردهای کنش پژوهی در برنامه درسی تربیت‌معلم بود. در طی کارورزی سه، جلساتی به آموزش و اجرای طرح درس‌هایی پرداختیم که قبل از جلسات طبق سرفصل‌ها و با توجه به شرایط و امکانات مدرسه آماده کرده بودیم. طرح درس‌ها منطبق با سرفصل‌های کتاب راهنمای معلم بودند. بعد از بررسی‌ها و گرفتن بازخوردهایی آنچه را که در آن جلسه تجربه کرده بودیم را در انتهای طرح درس‌ها یادداشت کرده و گزارش مکتوبی ازآنچه انجام دادیم را به رشته تحریر درآوردیم. امید است از کارورزی سه مهارت‌هایی به دست آورده باشیم تا بتوانیم آموزش مفید و سودمندی را برای دانش‌آموزان داشته باشیم.
کلیدواژه ها
تربیت‌معلم، طرح درس، آموزش، کنش پژوهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر