| چالش ها و دستاوردهای کنش پژوهی در برنامه درسی تربیت معلم |
| کد مقاله : 1023-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
مائده بارانی1، پروانه خواجه پور *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. |
| چکیده مقاله |
| کنش پژوهی بهطورکلی به معنی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس هست. گروهی از معلمان موضوع خاصی از برنامه درسی را برمی گزینند و آن را بهعنوان واحد کار طراحی، اجرا و ارزیابی میکنند و از محصول آن در تدریس بهتر استفاده میکنند. هدف از پژوهش حاضر، ارائه چالشها و دستاوردهای کنش پژوهی در برنامه درسی تربیتمعلم بود. در طی کارورزی سه، جلساتی به آموزش و اجرای طرح درسهایی پرداختیم که قبل از جلسات طبق سرفصلها و با توجه به شرایط و امکانات مدرسه آماده کرده بودیم. طرح درسها منطبق با سرفصلهای کتاب راهنمای معلم بودند. بعد از بررسیها و گرفتن بازخوردهایی آنچه را که در آن جلسه تجربه کرده بودیم را در انتهای طرح درسها یادداشت کرده و گزارش مکتوبی ازآنچه انجام دادیم را به رشته تحریر درآوردیم. امید است از کارورزی سه مهارتهایی به دست آورده باشیم تا بتوانیم آموزش مفید و سودمندی را برای دانشآموزان داشته باشیم. |
| کلیدواژه ها |
| تربیتمعلم، طرح درس، آموزش، کنش پژوهی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
