| تاثیر درسپژوهی بر تدریس اثربخش و خلاقیت دانشجو معلمان تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1063-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
پریسا گیلانی1، پروانه خواجه پور *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. |
| چکیده مقاله |
| درس پژوهی الگویی برای بهسازی توانایی حرفه ای معلمان و روشی برای تولید دانش حرفه ای و خلاقیت در مدرسه است و به معلمان فرصت می دهد تا روابط خود را با یکدیگر و با دانش آموزان بهبود بخشند و به همکاری با پژوهشگران آموزشی برای حمایت سیستماتیک از تفکر انتقادی، بازبینی و بازاندیشی در اندیشه و عمل آموزشی تشویق شوند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر درسپژوهی بر تدریس اثربخش و خلاقیت دانشجو معلمان تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بود. هدف اصلی این پژوهش تحلیل چگونگی بهبود مهارتهای تدریس و افزایش خلاقیت از طریق فرایند درسپژوهی است. نتایج نشان داد که فرآیند درسپژوهی به عنوان روشی فعال و تعاملی، موجب افزایش اعتماد به نفس، بهبود مهارتهای تدریس و ارتقاء خلاقیت در میان دانشجومعلمان میشود. در این راستا، مشارکت دانشجویان در فعالیتهای گروهی و تحلیلهای مشترک موجب ارتقاء تفکر انتقادی و توانمندی در طراحی فعالیتهای آموزشی خلاقانه گردید. همچنین، این تحقیق بر اهمیت درسپژوهی بهعنوان ابزاری مؤثر در بازآموزی مهارتهای تدریس و تطبیق آن با نیازهای روز تأکید میکند. نتایج حاصل از این پژوهش به کارآمدی این روش در بهبود تدریس و ایجاد محیطی انگیزشی و نوآورانه در کلاسهای تربیت بدنی اشاره دارد. |
| کلیدواژه ها |
| درسپژوهی، تدریس خلاق، دانشجومعلمان، تربیت بدنی، خلاقیت |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
