| استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقائ آموزش تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1065-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
سیده هاجر فلکی * مربی تربیت بدنی، مدرسه علیپور، آموزش و پرورش ناحیه دو |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی به دلیل پتانسیل آن برای متحول کردن شیوههای آموزش و یادگیری مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی میتواند به طور قابل توجهی کارائی، جذابیت، کیفیت یادگیری و آموزش را بهبود بخشد. در این مقاله، علاوه بر معرفی مفاهیم، کاربردها و چالشها، کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در تربیت بدنی و پیشرفتهای کلیدی و تاثیر آن بر ورزشکاران، مربیان و معلمان مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از مهمترین کاربردها عبارتند از؛ شخصیسازی تمرینات برای تحلیل عملکرد فردی و ردیابی پیشرفت، آموزش از راه دور با استفاده از پلتفرمها و شبیهسازهای هوشمند، تصحیح تکنیکها به کمک دوربین و فناوری تشخیص حرکت، افزایش جذابیت آموزش با بازسازی و استفاده از واقعیت مجازی، تحلیل و ارزیابی دادهها و پیگیری و مدیریت آسیبها با تحلیل الگوهای حرکتی و ارائه برنامههای توانبخشی پس از آسیب. همچنین، روشهای متنوعی از جمله استفاده از یادگیری ماشین، سیستمهای مبتنی بر اینترنت اشیا و الگوریتمهای پیشرفته برای بهبود کیفیت تدریس و تمرین در تربیت بدنی مورد استفاده قرار گرفته است. هوش مصنوعی میتواند عمیقاً در تدوین استراتژیهای آموزشی، ردیابی فرآیندهای تدریس و ارزیابی نتایج تدریس مشارکت کند و به طور موثر کیفیت تدریس را بهبود بخشد. به طور کلی، این فناوریها می توانند نقش مهمی در افزایش کیفیت و کارآمدی آموزش تربیت بدنی ایفا کنند. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، آموزش تربیت بدنی، شبیه سازی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
