| راهبردهای طراحی آموزشی درس تربیت بدنی برای کودکان مبتلا به بیماریهای قلبی تنفسی |
| کد مقاله : 1078-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
شیرین عالی1، زهرا صحبتی *2، رومینا صفری2 1گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 2دانشجو کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، پردیس بنت الهدی صدر اردبیل، ایران |
| چکیده مقاله |
| چکیده بیان مسئله و هدف: مطالعات انجام شده در دهههای اخیر نشان میدهد که فعالیت بدنی با رعایت اصول ایمنی برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی کودکان مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی موثر است. روش پژوهش: روش پژوهش، کیفی و از نوع سنتزپژوهی میباشد که برای نگارش آن از6 مرحله معیارهای ورود ، جستجو ، غربالگری ، کدگذاری و سنتزحجمی در سنتزپژوهی کمک گرفته شده است. برای جمعآوری اطلاعات، 30 مقاله وکتاب مورد استفاده قرار گرفته است. از روش اسنادی (کتابخانهای) برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. یافته ها: این پژوهش تاثیر ورزش بر دانشآموزان دارای بیماریهای قلبی و تنفسی را بررسی کرده و نشان میدهد که با رعایت نکاتی مانند ایجاد محیط ورزشی ایمن و سازگار با وضعیت دانشآموز، تنظیم فعالیت ها بر اساس نوع بیماری، رعایت رژیم خاص و استفاده از وسایل حمایتی دانشآموزانی با این مشکلات میتوانند در فعالیتهای ورزشی مدرسه شرکت کنند. نتیجه گیری: این مطالعه نشان میدهد تنظیم فعالیت ها به صورت ایمن با توجه به شرایط فیزیولوژیکی دانشآموزان مبتلا به بیماری های قلبی تنفسی سبب فعالیت آنها در برنامههای ورزشی مدرسه میشود. |
| کلیدواژه ها |
| کلیدواژه: تربیتبدنی، بیماریهای قلبی_تنفسی، کودکان با نیازهایویژه |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
