راهبردهای طراحی آموزشی درس تربیت بدنی برای کودکان مبتلا به بیماریهای قلبی تنفسی
کد مقاله : 1078-3RDPECONF
نویسندگان
شیرین عالی1، زهرا صحبتی *2، رومینا صفری2
1گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2دانشجو کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، پردیس بنت الهدی صدر اردبیل، ایران
چکیده مقاله
چکیده
بیان مسئله و هدف: مطالعات انجام شده در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که فعالیت بدنی با رعایت اصول ایمنی برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی کودکان مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی موثر است. روش پژوهش: روش پژوهش، کیفی و از نوع سنتزپژوهی می‌باشد که برای نگارش آن از6 مرحله معیارهای ورود ، جستجو ، غربالگری ، کدگذاری و سنتزحجمی در سنتزپژوهی کمک گرفته شده است. برای جمع‌آوری اطلاعات، 30 مقاله وکتاب مورد استفاده قرار گرفته است. از روش اسنادی (کتابخانه‌ای) برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. یافته ها: این پژوهش تاثیر ورزش بر دانش‌آموزان دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی را بررسی کرده و نشان می‌دهد که با رعایت نکاتی مانند ایجاد محیط ورزشی ایمن و سازگار با وضعیت دانش‌آموز، تنظیم فعالیت ها بر اساس نوع بیماری، رعایت رژیم خاص و استفاده از وسایل حمایتی دانش‌آموزانی با این مشکلات می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی مدرسه شرکت کنند. نتیجه گیری: این مطالعه نشان می‌دهد تنظیم فعالیت ها به صورت ایمن با توجه به شرایط فیزیولوژیکی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری های قلبی تنفسی سبب فعالیت آنها در برنامه‌های ورزشی مدرسه می‌شود.
کلیدواژه ها
کلیدواژه: تربیت‌بدنی، بیماری‌های قلبی_تنفسی، کودکان با نیازهای‌ویژه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر