| بررسی نقش یادگیری تلفیقی در بهبود کیفیت تدریس تربیتبدنی و سایر دروس |
| کد مقاله : 1089-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
رضا کریم زاده رستمی *1، مهدی یزدانی2 1دبیر تربیت بدنی در آموزش و پرورش 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| این پژوهش باهدف بررسی تأثیر یادگیری تلفیقی بر بهبود کیفیت تدریس دروس تربیتبدنی و سایر رشتهها انجام شده است. یادگیری تلفیقی که ترکیبی از روشهای آموزشی سنتی و فناوریهای نوین است، بهعنوان یکی از ابزارهای مؤثر در بهینهسازی فرایند یاددهی - یادگیری در محیطهای آموزشی مدرن شناخته میشود. این مطالعه از روش تحقیق نیمهتجربی بهره گرفته و جامعه آماری آن معلمان و دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی بوده است. نتایج نشان داد که استفاده از یادگیری تلفیقی به طور معناداری باعث ارتقای کیفیت تدریس، افزایش تعاملات آموزشی، و بهبود عملکرد یادگیرندگان میشود. همچنین، دروس عملی مانند تربیتبدنی از طریق این روش توانستند تعاملات دانشآموزان و اثربخشی آموزشی را به طور چشمگیری بهبود بخشند. این یافتهها نشاندهنده نقش کلیدی یادگیری تلفیقی در توسعه آموزشهای کاربردی و مهارتمحور است و پیشنهاد میشود که در سیاستهای آموزشی بهعنوان یک راهبرد مؤثر مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، پژوهشهای بیشتری در زمینه تأثیرات طولانیمدت این روش بر فرآیند یادگیری و آموزش موردنیاز است. تبیین دقیقتر چالشها و فرصتهای پیشروی معلمان نیز میتواند به بهبود کارایی این روش کمک کند. |
| کلیدواژه ها |
| یادگیری تلفیقی، کیفیت تدریس، تربیتبدنی، فناوری آموزشی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
