| تاثیر یک برنامه تمرینی ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر برخی فاکتورهای روان شناختی دانش آموزان دبیرستانی |
| کد مقاله : 1108-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا آقاسیان درزی *1، گوهر آقاسیان درزی2، سلاله موسوی1، مهسا نظرعلی2 1فرهنگی آموزش و پرورش 2خانه دار |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر به بررسی تاثیر یک برنامه تمرینی ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر برخی فاکتورهای روان شناختی دانش آموزان دبیرستانی می پردازد. جامعه آماری پژوهش مورد نظر را دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران در رده سنی 17 سال در سال 402-401 تشکیل دادند. نمونه آماری شامل 20 نفر دانش آموزان بودند که به صورت تصادفی انتخاب شده و پس از تأیید داشتن معیارهای ورود به مطالعه، در تحقیق شرکت کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان آشنایی قبلی با این تکلیف و تکالیف مشابه را نداشتند و فرم رضایت نامهای را که شامل اطلاعاتی در خصوص هدف کلی و شیوه اجرای تحقیق از نظر نوع تکلیف آزمایشی، مدت زمان آن و همچنین موارد درخواستی محقق بود، تکمیل نمودند. برای سنجش اضطراب رقابتی از پرسش نامه اضطراب رقابتی ورزش استفاده شد. همچنین برای سنجش استرس از پرسش نامه مقابله با استرس استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که تمرینات ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند اضطراب و راهکارهای مقابله با استرس را کاهش دهد. |
| کلیدواژه ها |
| ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد، اضطراب، استرس. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
