چگونه توانستم دانش آموزان دبیرستان پروین اعتصامی را با مدیریت اوقات فراغت آشنا کنم؟
کد مقاله : 1109-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
فریبا ولی زاده *
فرهنگی
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش تعیین نقش آموزش مدیریت در سازماندهی اوقات فراغت دانش آموزان است و برای آموزش اوقات فراغت چه فعالیت هایی را انجام می دهند. که در آن 256 نفر از دانش آموزان دبیرستان پروین اعتصامی شرکت کردند. به منظور آماده سازی آنها برای مدیریت اوقات فراغت با استفاده از منابع مختلف دانش اقداماتی انجام شد. روش تحقیق این پژوهش مروری و توصیفی و روش گردآوری اطلاعات به صورت اسنادی کتابخانه ای می باشد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در جوامع مختلف اوقات فراغت کارکردهای متعددی را در بر می گیرد. کارکردهای مثبت اوقات فراغت بستر مطلوبی را برای رشد و اعتلای وجودی افراد جامعه به وجود می آورد. این امر موجب ارتقای توانمندی و قابلیت افراد در زمینه های مختلف شغلی زندگی اجتماعی و اقتصادی می شود. هرچه توانمندی افراد ارتقا یابد منابع انسانی کارآمدتر میگردد. از سوی دیگر منابع انسانی جز مهمترین سرمایه های هر کشوری در رسیدن به توسعه محسوب میشوند بنابراین باید به ارتقا توانمندی منابع انسانی از طریق کارکردهای مثبت اوقات فراغت توجه ویژه داشت. این مطالعه بکر است و به درک بهتر نقش مدیریت در فعالیت های اوقات فراغت تاکید می کند و به شایستگی های عاطفی، اجتماعی، شناختی و کاری دانش آموزان کمک می کند
کلیدواژه ها
مدیریت اوقات فراغت, مدرسه, دانش آموزان دختر
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر