بررسی شیوه آموزشی تربیت بدنی تلفیقی دردوره ابتدایی با تاکید بر دانش پداگوژی
کد مقاله : 1110-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
حمزه ابار *
استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، مازندران، ایران
چکیده مقاله
شیوه آموزشی تربیت بدنی تلفیقی یکی ازروشهای نوظهور در بخش آموزش است که با پرورش روحیۀ پژوهشگری و تفکر نقادانه کودک سعی دارد با ایجاد فرصت تجربه کردن، اکتشاف با رویکرد دانش آموزمحوری مانند بازیهای تربیتی ورزشی، بایدها و نبایدهای فرهنگی، ریاضی و علوم تجربی ،هدیه آسمانی و را به کودک بیاموزد.کشورهای توسعه یافته، اخیرا در مدارس خود روش تلفیق تربیت بدنی را به صورت شیوه تدریس تلفیقی به عنوان شیوه آموزشی مؤثر و نوین درً مقاطع مختلف آموزشی به کار می گیرند.همچنین برای اثربخشی روش تلفیق تربیت بدنی باسایر دروس، نیاز مند فهم و توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK) می باشد. این دانش، که ا زترکیب دانش محتوایی و پداگوژیکی تشکیل شده،از دهه 1980 توجه گسترده ای را در حوز ه تدریس و برنامه درسی جلب کرده است.
روش پژوهش حاضر از نوع مروری بوده و در تدوین آن از جستجوهای اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجوگر و در داده پایگاههای معتبر از جمله Google scholar ،SID ،direct Science و مطالعات کتابخانه ای در کتب و مقالات علمی منتشر شده در سالهای 2006 -2020استفاده شده است.
بنابراین استفاده از تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس با فعالیت های حرکتی، ضمن یادگیری بهتر دروس در مقطع ابتدایی، در درازمدت می تواند موجب بهبود تندرستی جامعه هدف و علاقمندی دانش آموزان به رشته های ورزشی و شکوفایی استعدادهای بالقوه آنان شود.
کلیدواژه ها
محتوا،تربیت بدنی،ابتدایی ،دانش، پداگوژی]تلفیق
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر