| مزایا و موانع کاربرد فناوری های دیجیتال در آموزش تربیت بدنی : یک مطالعه مروری |
| کد مقاله : 1112-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
سعید خانمرادی * استادیار، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران، |
| چکیده مقاله |
| با پیشرفت فناوریهای دیجیتال، نقش این ابزارها در آموزش تربیت بدنی بهطور فزایندهای برجسته شده است. این مطالعه با هدف بررسی مزایا و موانع استفاده از فناوریهای دیجیتال در آموزش تربیت بدنی انجام شد تا تصویری جامع از تأثیرات این فناوریها ارائه کند. این تحقیق به روش مرور روایتی انجام شده و مطالعات مرتبط منتشرشده بین سالهای 2010 تا 2024 در پایگاههای داده اسکوپوس ووب اف ساینس بررسی شدهاند. از میان 261 مقاله شناساییشده، 22 مقاله مرتبط که به مزایا و موانع فناوریهای دیجیتال در آموزش تربیت بدنی پرداخته بودند، انتخاب و تحلیل شدند.نتایج نشان داد که فناوریهای دیجیتال موجب افزایش تعامل و مشارکت دانشآموزان، شخصیسازی آموزش، توسعه روشهای نوآورانه تدریس، و دسترسی به منابع آموزشی متنوع میشوند. با این حال، موانعی همچون کمبود منابع، عدم آمادگی معلمان، پرت شدن حواس دانشآموزان، و مقاومت در برابر تغییر از چالشهای کلیدی شناسایی شدند. با توجه به نتایج، ارائه آموزشهای جامع برای معلمان، تأمین زیرساختهای فناوری، و طراحی برنامههای آموزشی متعادل میتواند به رفع موانع و بهبود اثربخشی فناوریهای دیجیتال در آموزش تربیت بدنی کمک کند. تحقیقات آینده باید به تأثیرات بلندمدت این فناوریها بر یادگیری و سلامت دانشآموزان بپردازد |
| کلیدواژه ها |
| آموزش تربیت بدنی، فناوریهای دیجیتال، مزایای فناوری، موانع فناوری. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
