سامانه تعاملی تمرینات مجازی (IVES): رویکردی نوین در آموزش تربیت بدنی مدارس ایران
کد مقاله : 1113-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
امیرمحمد چمن پیرا *1، کبری شاهرخی2، صدیقه سلامی3
1دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی
2کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی
3استاد مأمور دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
با توجه به اهمیت تربیت بدنی در رشد و سلامت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای فناورانه می‌تواند تحولی اساسی در روش‌های تدریس و یادگیری ایجاد کند. هدف از این پژوهش، معرفی و بررسی یک فناوری نوآورانه به نام «سامانه تعاملی تمرینات مجازی» (IVES) است که رویکردی نوین و نوآورانه را در زمینه آموزش تربیت بدنی ارائه می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در اختیار معلمان تربیت بدنی قرار گیرد. این سامانه با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، ظرفیت بالایی برای بهبود کیفیت یادگیری و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در کلاس‌های تربیت بدنی دارد. بررسی و استفاده از این سامانه در محیط آموزشی، سبب ارتقای سطح آموزش تربیت بدنی و بهره‌مندی از مزایای فناوری‌های نوین می‌شود. یافته‌های این پژوهش، ضمن تایید چالش‌های موجود در آموزش تربیت بدنی مدارس ایران، بر اهمیت و ضرورت استفاده از رویکردهای نوآورانه و مبتنی بر فناوری تأکید می‌کنند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سامانه «IVES»، با وجود هزینه‌های اولیه راه‌اندازی، می‌تواند در بلندمدت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در آموزش شود.
کلیدواژه ها
فناوری آموزشی، تربیت بدنی، سامانه تعاملی تمرینات مجازی، یادگیری فعال، آموزش و پرورش، مدارس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر