نقش وجایگاه درس تربیت بدنی در برنامه ی درسی ملی دوره اول ابتدایی
کد مقاله : 1115-3RDPECONF (R5)
نویسندگان
فریبا شاهمحمدی *1، احمد ابوحمزه2
1آموزگار
2استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
حوزه های یادگیری یکی از شاخص های برنامه درسی ملی است ومشتمل بریازده حوزه ,حوزه یادگیری تربیت بدنی یکی از این یازده حوزه است . در این حوزه برقراری سلامتی کامل جسمی, روانی, عاطفی و ایجاد زمینه‌های لازم برای شناسایی روش‌های درست فعالیت‌های جسمانی ارتقای توانایی‌های بدنی تبیین روش‌های تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن و پیشگیری از ایجاد بیماری, اختلال, تبیین شده است. تحقیق حاضر درصدد است تا به بررسی نقش وجایگاه درس تربیت بدنی در برنامه ی درسی ملی دوره اول ابتدایی بپردازد. روش پژوهش: برای انجام این مطالعه از طریق استنادی به بررسی مبانی نظری و ادبیات پژوهشی موجود پیرامون موضوع تحقیق پرداخته است. و جامعه ی آماری شامل کلیه ی اسناد وکتاب های مرتبط با موضوع تحقیق است که با نمونه گیری از کتاب ها وسایت های اینترنتی در دسترس انتخاب شده اند. در این پژوهش،به نقش وجایگاه درس تربیت بدنی در برنامه درس ملی در مدارس ،پرداخته و ساعات اختصاصی مربوط به درس تربیت بدنی را در جدولی قرار داده شده و پیشنهاداتی به منظور کیفیت بخشی سطح درس تربیت بدنی با توجه به اهداف برنامه درس ملی جهت زندگی سالم و شاد ارائه داده است.
کلیدواژه ها
: تربیت بدنی,برنامه درسی ملی,دوره اول ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر