| تجربه زیسته من از اقدام پژوهی در درس کارورزی دو دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1119-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
امیر صالح رنجبر مقدم1، مراد حسینی *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. |
| چکیده مقاله |
| هدف از پژوهش حاضر، تجربه زیسته من از اقدام پژوهی در درس کارورزی دو دانشگاه فرهنگیان بود. اقدام پژوهی نوعی فعالیت علمی است. که در آن افراد در کار و فعالیت میکوشند وضعیت نامطلوب موجود را به وضعیت نسبتاً مطلوب تغییر دهند. همچنین، اقدام پژوهی فرآیندی است که در آن وضعیت آموزشی دانش آموزان به منظور بهبود یادگیری آنها مورد بررسی قرار می گیرد. اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، روش علمی حل مسائل و مشکلاتی است که کارورزان با آن در ارتباط هستند و هدف آن بهبود، رفع یا کاهش مشکلات است. اقدام پژوهی یا تحقیق در عمل، یکی از روش های تحقیق کیفی است. در این رویکرد، پژوهشگر یا متقاضی تغییر و تحول، مسئله یا مشکل را شناسایی میکند و برای حل آن، یا ایجاد تغییر در آن، به طور دقیق اطلاعاتی را جمع آوری میکند. سپس، به اقدام مناسب مبادرت میورزد و از نتایج اقدام، ارزیابی به عمل میآورد. به همین دلیل، اقدام پژوهی به عنوان روشی برای رشد دانشجو معلمان، در حین خدمت شناخته شده است. در اقدام پژوهى، هدف پى بردن به روابط پدیده ها و یا به اصطلاح متغیرها نیست، بلکه بررسى موضوعاتى است که فرد در محیط کار و در قلمرو خود با آنها درگیر است و می خواهد پاسخ آنها را به صورت علمى و از راه پژوهش بیابد. پس ایجاد تغییر، تعدیل یا اصلاح در وضعیت موجود، هدف عمده در این پژوهش است. |
| کلیدواژه ها |
| اقدام پژوهی، تجهیزات ورزشی، دانش آموزان، مدرسه |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
