درس پژوهی دریبل کنترلی بسکتبال
کد مقاله : 1120-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
بهزاد حیدرزاده جزی *1، مریم سلطانی علاسوند2، سیده مریم پژوهیده2، سیده مریم آهوقلندر2، طیبه ویسی2
1دبیر تربیت بدنی
2آموزگار تربیت بدنی
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان (( دریبل کنترلی بسکتبال در بین دانش آموزان کلاس پنجم )) ودر مدرسه ی سلمان فارسی شاهین شهر اجرا شده است . از آن جا که مساله ی دریبل کنترلی بسکتبال و میزان مهارت در حرکت ،چابکی، هماهنگی و تعادل در این مهارت بسکتبال از موضوعات بسیار مهم و جزو الگوهای حرکتی پایه در دوره ی ابتدایی و از مهارت های مهم در بسکتبال ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم آموزش مهارت دریبل کنترلی بسکتبال ، با استفاده از هر دودست به نحو شایسته به دانش آموزان بفهمانیم . پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است : مدیریت زمان توسط مدرس رفع گردید. در تدریس مجدد مشکل گردش صحیح مجری در سطح کلاس ، برطرف گردید.
کلیدواژه ها
بسکتبال،دریبل کنترلی،دانش آموز،درس پژوهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی