| تاثیر رویداد های درون و برون مدرسه ای بر تعلق دانش آموزان |
| کد مقاله : 1131-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
رعنا مصطفائی *1، مائده بنائیان سفید2، فاطمه حیدری3، ساجده جان زاده4 1دانشجوی فرهنگیان 2دانشجو معلم، آموزش و پرورش 3دانشگاه فرهنکیان پردیس فاطمه الزهرا ساری 4فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| ورزش مدارس عاملی بسیار حیاتی در سلامت جسمانی و عاطفی کودکان و نوجوانان می باشد. هدف از تحقیق حاضر تاثیر رویداد های درون و برون مدرسه ای بر احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانش آموزان دوره متوسطه اول (هفتم ، هشتم و نهم) شهرستان قائمشهر بودند. از این جامعه بر اساس جدول مورگان نمونه ای به حجم 384 نفر و به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد احساس تعلق به مدرسه بری و همکاران (2004) بود. برای تجزیه تحلیل داده های توصیفی از جمله آزمون های آماری میانگین، انحراف معیار و تحلیل واریانس چند متغیر (مانوا) استفاده شد. نتایج نشان داد که نتایج این آزمون حاکی از آن است که در مجموع بین احساس تعلق به مدرسه (000/0)، در دو گروه تفاوت معنی داری وجود دارد(001/0P=). تاثیر رویدادها بر احساس تعلق به مدرسه برابر با 068/0 0 می باشد(001/0P=). نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدیران باید به ورزش بین مدارس به همان اندازه ورزش درون مدرسه مورد توجه قرار دهند تا از این طریق به ارتقاء تعلق به مدرسه دانش آموزان که یکی از اهداف اصلی در سیاست های مدرسه می باشد از طریق ورزش مدرسه منجر گردد. |
| کلیدواژه ها |
| ورزش مدارس، احساس تعلق، دانش آموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
