اهمیت و تجزیه‌ و تحلیل درس پژوهی در دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1141-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
حانیه یزدانی1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
برای رشد حرفه ایی معلمان، ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه ایی لازم است تغییرات اساسی در روش های تدریس و آموزش ایجاد شود. درس پژوهی رویکردی نوآورانه برای رش حرفه ایی معلم است.این پژوهش حاضر به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در روش های آموزش،تدریس و بهبود یادگیری، ارزشیابی دانش آموزان صورت گرفت. روش پژوهش روشی کمی-کیفی بوده. کارورزی چهار درس پژوهی گروهی است که در طی این کارورزی به مدرسه ی فرهیختگان متوسطه اول رفتیم، به گروه های سه تا 5 نفره تقسیم شدیم که در گروه بیان مسئله وبرنامه ریزی، آموزش درس ارزشیابی تدریس و بازتاب تاثیر آن در برنامه ریزی مجدد درس، تجدید نظر در تدریس،آموزش درس تجدید نظر شده ارزیابی و باز اندیشی سهیم شدن در نتایج و دستاوردها صورت گرفت. بنابراین داشتن نگاهی مشترک نسبت به اینکه چه چیزی تدریس شود،چگونه تدریس و ارزشیابی شود از عوامل لازم موفقیت در مدارس است،که حاصل آن بالارفتن سطوح موفقیت فردی دانش آموزان است.
کلیدواژه ها
کارورزی، درس پژوهی، مسئله، برنامه ریزی، ارزشیابی، مشارکت گروهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر