| اهمیت و تجزیه و تحلیل درس پژوهی در دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1141-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
حانیه یزدانی1، پروانه خواجه پور *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. |
| چکیده مقاله |
| برای رشد حرفه ایی معلمان، ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه ایی لازم است تغییرات اساسی در روش های تدریس و آموزش ایجاد شود. درس پژوهی رویکردی نوآورانه برای رش حرفه ایی معلم است.این پژوهش حاضر به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در روش های آموزش،تدریس و بهبود یادگیری، ارزشیابی دانش آموزان صورت گرفت. روش پژوهش روشی کمی-کیفی بوده. کارورزی چهار درس پژوهی گروهی است که در طی این کارورزی به مدرسه ی فرهیختگان متوسطه اول رفتیم، به گروه های سه تا 5 نفره تقسیم شدیم که در گروه بیان مسئله وبرنامه ریزی، آموزش درس ارزشیابی تدریس و بازتاب تاثیر آن در برنامه ریزی مجدد درس، تجدید نظر در تدریس،آموزش درس تجدید نظر شده ارزیابی و باز اندیشی سهیم شدن در نتایج و دستاوردها صورت گرفت. بنابراین داشتن نگاهی مشترک نسبت به اینکه چه چیزی تدریس شود،چگونه تدریس و ارزشیابی شود از عوامل لازم موفقیت در مدارس است،که حاصل آن بالارفتن سطوح موفقیت فردی دانش آموزان است. |
| کلیدواژه ها |
| کارورزی، درس پژوهی، مسئله، برنامه ریزی، ارزشیابی، مشارکت گروهی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
