تاثیر واقعیت مجازی بر یادگیری حرکات ورزشی در دانش آموزان
کد مقاله : 1143-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
زهرا آقاسیان درزی، مریم ودادی *
فرهنگی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
واقعیت مجازی به عنوان یک فناوری نوظهور در عرصه آموزش، پتانسیل زیادی برای بهبود یادگیری حرکات ورزشی در دانش‌آموزان دارد. در مقاله حاضر که به روش توصیفی - تحلیلی انجام شده است قصد داریم به بررسی تأثیر واقعیت مجازی بر یادگیری حرکات ورزشی در دانش‌آموزان بپردازیم و شواهد علمی مرتبط را تحلیل نماییم. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که واقعیت مجازی می‌تواند محیط‌های یادگیری جذاب و انحصاری فراهم کند که در آن دانش‌آموزان می‌توانند حرکات ورزشی را با احساس واقعی‌تری تمرین کنند و به‌طور مؤثرتری تکنیک‌های حرکتی را یاد بگیرند. با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، دانش‌آموزان می‌توانند ضمن ایفای نقش فعال در یادگیری، از مزایای تعاملی و شبیه‌سازی حرکات برخوردار شوند. این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف تأثیر واقعیت افزوده بر انگیزه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان، کاهش استرس و اضطراب مرتبط با یادگیری حرکات جدید و بهبود دستاوردهای یادگیری می‌پردازد. در نهایت، یافته‌ها نشان داد که ادغام واقعیت مجازی در آموزش تربیت بدنی می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در یادگیری حرکات ورزشی ایجاد کند و به توسعه مهارت‌های حرکتی و اجتماعی در دانش‌آموزان کمک نماید.
کلیدواژه ها
واقعیت مجازی، یادگیری حرکات ورزشی، تربیت بدنی، انگیزش، دانش‌آموزان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر