| چگونه توانستم اردو را به عنوان یک اصل آموزشی و پرورشی برای کادر مدرسه توجیه کنم؟ |
| کد مقاله : 1148-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
عذرا پاشازاده * فرهنکی |
| چکیده مقاله |
| اردو یک فعالیت مهم دانش آموزی است که به صورت گروهی و تحت نظارت مربیان خارج از محیط مدرسه صورت میگیرد. اردو میتواند در غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان نقش موثری داشته باشد و میزان این تاثیر پذیری باید تبیین گردد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. اردوهای تربیتی در میان فعالیتهای گوناگون تربیتی از اهمیت و اعتبار ویژهای برخوردار است. اردو یکی از بهترین و مناسب ترین شرایطی است که میتوان طی آن به تعلیم و تربیت کودکان, نوجوانان و جوانان پرداخت. به جرأت باید گفت سازندگی اردو تا حدی است که چه بسا نتوان با روزها و ماهها کار معمولی در خانه و مدرسه به نتایج مطلوب آن رسید. تشکیل اردوگاهها واختصاص بودجهای قابل توجه به آن, آموزش مربیان ویژه و اجرای برنامه ریزی دقیق و حساب شده از مواردی است که هم اکنون اغلب کشورهای جهان با درک آثار کار اردویی توجه خاصی بدان مبذول میدارند و یکی از ارکان تربیتی خود را بر محور اردو قرار داده اند و به عنوان کاری پرارزش و پراعتبار, آینده ساز و بسیار مهم تلقی میشود بنابراین با توجه به اهمیت اردوهای تربیتی و پیشرفتهای پیچیده صنعتی و شهری و مسائل روزافزون فساد اخلاقی و جوامع شهری و تهاجمات فرهنگی بیگانگان از اهم وظایف آموزش و پرورش و دستگاهها و مراکز فرهنگی و تربیتی اهتمام فراوان نسبت به برگزاری اردوهای تربیتی در سطح مدارس کشور میباشد. اگر علاقمند به فرهنگ خودی هستیم وهنوز به آرمانها مقدس اسلام پایبند هستیم باید در جستجوی این کار مهم برآئیم |
| کلیدواژه ها |
| اردو , اردوگاه, دانش آموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
