طراحی مدل انتقال مهارت های حرفه ای در بین دانشجو معلمان به شیوه گلیزر
کد مقاله : 1150-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
کامران عیدی پور *1، محسن حلاجی2
1عضو هیئت علمی آموزش تربیت بدنی، پردیس شهید باهنر اصفهان
2استادیار آموزش تربیت بدنی، پردیس شهید چمران تهران
چکیده مقاله
هدف از انجام این تحقیق، طراحی مدل انتقال مهارت های حرفه ای در بین دانشجو معلمان به شیوه گلیزر» بود. روش تحقیق به صورت کیفی (داده بنیاد گلیزر) بود. اطلاعات تحقیق به وسیله مصاحبه جمع آوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بودند که تعداد 20 نفر تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. مطابق فرایند روش شناختی، طی سه مرحلۀ کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی و کدگذاری نظری، نخست از دل تعداد زیاد انواع داده های اولیه، 86 مفهوم به دست آمد. در مرحلۀ بعد، هر چند مفهوم در قالب یک مقوله قرار گرفتند تا 16 مقوله برای این پژوهش به دست آمده باشد. نتایج نشان داد؛ عوامل آموزشی، عوامل محیطی، نیازهای علمی، عوامل علمی و اطلاعاتی، نیازهای انسانی، مدیریت استراتژیک، سرمایه گذاری و دانش مالی، خلاقیت، استاندارد بودن برنامه، نیازهای مدیریتی به عنوان مهمترین مقوله ها شناسایی شدند. مدیران دانشگاه فرهنگیان جهت توسعه مهارت های حرفه ای دانشجو معلمان به نتایج مدل تحقیق توجه نمایند.
کلیدواژه ها
مهارت های حرفه ای، انتقال مهارت ها، دانشجو معلمان، نظریه گلیزر.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر