پیش بینی عملکرد تحصیلی از طریق استرس مجازی و کیفیت آموزشی در دانشجویان تربیت بدنی
کد مقاله : 1152-3RDPECONF
نویسندگان
سمیه احمدآبادی *1، یگانه فیضی2
1سمیه احمدآبادی، استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فرهنگیان، کد پستی 889-14665. تهران، ایران،
2دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران،
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر، پیش بینی عملکرد تحصیلی از طریق کیفیت آموزشی و استرس مجازی در بین دانشجویان تربیت بدنی دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی شهر مشهد بود. بدین منظور 166 نفر دانشجو معلم تربیت بدنی (61 پسر، 105 دختر)، پرسشنامه الکترونیکی را تکمیل کردند. پژوهش حاضر یک پژوهش مقطعی و از نوع توصیفی ـ تحلیلی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و آمار تحلیلی(تحلیل واریانس چند متغیره، ضریب همبستگی پیرسون و ضریب اتا) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد سهم هر متغیر در پیش بینی عملکرد تحصیلی، متغیر کیفیت آموزش با توجه به ضرایب بتا و مقدار t (311/0=β و 030/4=t)، تاثیر مثبت معناداری دارد (01/0 ˂ p). در حالی که، متغیر استرس مجازی با توجه به ضرابب بتا و مقدار t (019/0-=β و 248/0-=t)، نقش معنی داری ندارد (05/0 < p). با توجه به یافته‌های پژوهش میتوان به این نتیجه دست یافت که ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان ماهیتی چندوجهی داشته و موجب پیش بینی بهینه عملکرد تحصیلی می‌شود. ولی استرس مجازی تاثیر بسزایی در پیش بینی عملکرد تحصیلی نداشت.
کلیدواژه ها
عملکرد تحصیلی، کیفیت آموزشی، استرس مجازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر