| کاربرد هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در اموزش درس تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1155-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
فاطمه پورمند *1، ام البنین پورمند2، سلیمه ممشلی1 1دبیر تربیت بدنی 2معاون تربیت بدنی اموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| پیشرفتهای گسترده در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات طی دهههای اخیر، فرصتهای بینظیری را برای ارتقای کیفیت آموزش در نظامهای آموزشی فراهم کرده است. یکی از بخشهایی که میتواند به شکل قابلتوجهی از این فناوریها بهرهمند شود، حوزه تربیت بدنی در مدارس است. این مقاله به بررسی نقش و کاربرد هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در آموزش تربیت بدنی پرداخته و تأثیر آنها را در بهبود روشهای آموزش، افزایش انگیزه دانشآموزان، شخصیسازی تمرینات ورزشی و نظارت بر سلامت جسمانی تحلیل میکند. یافتهها نشان میدهند که ابزارهای هوشمند، شبیهسازیهای واقعیت مجازی (VR)، بازیسازی فعالیتها و سیستمهای تحلیل حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی، نهتنها کیفیت آموزش را ارتقا میدهند، بلکه باعث افزایش مشارکت و علاقهمندی دانشآموزان به فعالیتهای بدنی میشوند. در کنار این مزایا، چالشهایی نظیر هزینههای بالا، نیاز به آموزش معلمان و نابرابری در دسترسی به فناوریها نیز شناسایی شده است. این مقاله پیشنهاد میکند که با توسعه زیرساختهای فناورانه، برگزاری دورههای آموزشی برای معلمان و تأمین منابع مالی، میتوان از پتانسیل هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات برای تحول در آموزش تربیت بدنی استفاده کرد. در نهایت، بهرهگیری از این فناوریها، فرصتی برای ایجاد نسلهایی با سلامت جسمانی و روانی بهتر و آمادگی بیشتر برای چالشهای دنیای مدرن فراهم خواهد کرد. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، تربیت بدنی، مدارس، ابزارهای هوشمند، آموزش. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
