چگونه توانستم با استفاده از راهکارهای علمی و خلاقانه و تمرینات ورزشی، اضطراب و استرس دانش آموزم زهرا را کنترل نموده و بهبود ببخشم؟
کد مقاله : 1160-3RDPECONF
نویسندگان
زهرا آقاسیان درزی، مریم ودادی *
فرهنگی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
اضطراب یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در زندگی دانش‌آموزان است. اگر متوجه دل‌نگرانی‌های بی‌دلیل، افت تحصیلی‌‌، کاهش وزن در زمان امتحانات، نامنظم بودن ساعات خواب در فرزندانتان شُدید، احتمال دارد که دچار اختلال اضطراب شدید شده باشند. همچنین اضطراب می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد. وقتی دانش‌آموزان درگیر اضطراب هستند، تمرکز و توجه آن‌ها به درس‌ها و وظایف تحصیلی‌شان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. دانش آموزانی که مبتلا به اضطراب شدید هستند، ممکن است دچار مشکلاتی در حفظ و بازگویی اطلاعات شوند و نتوانند در آزمون‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهند. اضطراب همچنین باعث کاهش اعتماد به نفس و ایجاد احساس عدم اطمینان در دانش‌آموزان می‌شود، که به نوبه خود می‌تواند عملکرد تحصیلی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. اقدام پژوه در اوایل سال تحصیلی متوجه گردید که یکی از دانش آموزانش به نام زهرا هنگام انجام ساده ترین تمرین های عملی ورزشی دچار استرس می شود و دست هایش هنگام انجام عمل می لرزد. طبق شواهد در هنگام آزمون و تست های عملی پایان ترم شدت ترس و اضطراب در زهرا به حدی می رسید که شروع به گریه و زاری می کرد. با پیگیری اقدام پژوه و مشورت و همفکری با خانواده و سایر عوامل دبیرستان، توانست ریشه ی اضطراب زهرا را دریابد و نهایتاً با بکارگیری روش های علمی و خلاقانه و تمرینات ورزشی و همراهی زهرا در انجام روش های مذکور، اضطراب او را کنترل نموده و بعد از چهار ماه بهبود ببخشد.
کلیدواژه ها
راهکارهای علمی و خلاقانه، تمرینات ورزشی، اضطراب، استرس، زهرا.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر