| تاثیر تمرینات ادراکی حرکتی بر تبحر حرکتی با نقش میانجی هوش هیجانی در دانش آموزان چاق پایه سوم و چهارم شهرستان بانه |
| کد مقاله : 1163-3RDPECONF (R4) |
| نویسندگان |
|
پرینوش خالدیان، پرینوش خالدیان * فرهنگی |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضربا هدف تاثیر تمرینات ادراکی حرکتی بر تبحر حرکتی با نقش میانجی هوش هیجانی در دانش آموزان چاق پایه سوم و چهارم شهرستان بانه انجام شده است. بر همین اساس از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه سوم و چهارم مدارس ابتدایی در شهرستان بانه تشکیل دادند که تعداد آنها 51 نفر قید شده است که با روش نمونه گیری در دسترس تعداد 45 نفر از دانش آموزانی که شرایط ورود به پژوهش را داشتند انتخاب شدند, ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است که برای متغیر تبحر حرکتی از پرسشنامه بروینینکس ازرتسکی (2009)، هوش هیجانی بار آن (2006) و تمرینات مهارتهای حرکتی رینی (2006) استفاده شده است. در نهایت نیز مشخص گردید که تمرینات ادراکی حرکتی بر تبحر حرکتی با نقش میانجی هوش هیجانی در دانش آموزان چاق پایه ی سوم و چهارم شهرستان بانه تاثیر مثبت و معناداری دارد (001/0=p.value). در نهایت میتوان عنوان کرد که با بهرهگیری از یک برنامه تمرینی مناسب میتوان میزان چاقی دانش آموزان را کنترل و یا کاهش داد. |
| کلیدواژه ها |
| تمرینات ادراکی حرکتی، تبحر حرکتی، هوش هیجانی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
