| بررسی و تحلیل ادارک معلمان از فرآیند مدیریت استعدادهای ورزشی |
| کد مقاله : 1170-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
ندا ابراهیمی مقدم *1، سارا توپا ابراهیمی2 1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران 2دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران. |
| چکیده مقاله |
| هدف این پژوهش بررسی و تحلیل ادراک معلمان تربیت بدنی از فرآیند مدیریت استعدادهای ورزشی در مدارس ابتدایی است. پژوهش حاضر از روش کیفی و تحلیل گفتمان استفاده کرده است و جامعه آماری آن شامل معلمان تربیت بدنی مدارس ابتدایی غرب مازندران است. دادهها از طریق مصاحبههای عمیق ساختاریافته با معلمان تربیت بدنی مدارس ابتدایی غرب مازندران جمعآوری شده و سپس به روش تحلیل گفتمان مورد تحلیل قرار گرفته است. یافتهها نشان میدهد که معلمان بر اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانشآموزان تأکید دارند و استفاده از روشهای مختلفی مانند آزمونهای فیزیکی، مشاهدات میدانی و ارزیابیهای تخصصی را برای شناسایی استعدادهای ورزشی ضروری میدانند. همچنین، معلمان بر لزوم ایجاد محیطهای حمایتی و تشویقی برای ترغیب دانشآموزان به ادامه مسیر ورزشی و شناسایی استعدادهای آنها تأکید دارند. از دیگر نکات مهم این تحقیق، ضرورت همکاری میان معلمان، مربیان ورزشی و والدین به منظور بهبود فرآیند استعدادیابی است. در این راستا، برخی چالشها همچون کمبود منابع و امکانات ورزشی و نیاز به آموزشهای تخصصی برای معلمان مطرح گردیده است. |
| کلیدواژه ها |
| ادراک معلمان، استعدادهای ورزشی، مدیریت استعداد |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
