تجربیات کشورهای اروپایی در برنامه‌های نوین زنگ تربیت بدنی در مدارس
کد مقاله : 1178-3RDPECONF
نویسندگان
زهرا بیات *
فرهنگی - دبیر تربیت بدنی
چکیده مقاله
تربیت بدنی در مدارس، نقشی حیاتی در رشد و سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دارد. با توجه به تغییرات سبک زندگی و افزایش کم‌تحرکی در جوامع مدرن، رویکردهای نوین در زنگ تربیت بدنی اهمیت بیشتری یافته‌اند. زنگ تربیت بدنی یکی از بخش‌های اساسی برنامه‌های درسی در مدارس جهان است که نقش مهمی در توسعه فیزیکی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کند. کشورهای اروپایی، با توجه به سیستم‌های آموزشی پیشرفته و توجه ویژه به سلامت دانش‌آموزان، تجربیات ارزشمندی در این زمینه دارند که می‌توانند الگویی برای سایر کشورها باشند.. در کشورهای اروپایی، توجه به تربیت بدنی به عنوان ابزاری برای ارتقاء سلامت کلی دانش‌آموزان و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها روز به روز افزایش یافته است. این مقاله به بررسی تجربیات کشورهای مختلف اروپایی در اجرای برنامه‌های نوین زنگ تربیت بدنی و دستاوردهای آن‌ها می‌پردازد. در این مقاله برنامه های نوین تربیت بدنی در چند کشور شامل، آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک و هلند بررسی می شود.
کلیدواژه ها
تربیت بدنی، زنگ ورزش، مدرسه.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی