| چگونه توانستم، دانش آموزان کلاس را به رعایت انضباط ترغیب نمایم؟ |
| کد مقاله : 1183-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
الهام ربانی کیا * فرهنگی آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| دانشآموزان اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت هستند، هرگونه اختلال در رفتار و انضباط آنها میتواند محیط یادگیری و آیندهشان را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو، انضباط و رعایت قوانین کلاسی نقش حیاتی در موفقیت تحصیلی و تربیتی آنها ایفا میکند. بی انضباطی رفتاری است که از طرف تعدادی از دانش آموزان انجام می شود و مشکلاتی را برای فرد و معلم بوجود می آورد و معلم او در راه رسیدن به هدف که ارتقای تحصیلی دانش آموز است با مشکل روبرو می کند و مانع از پیشرفت کار تحصیلی می شود و رفتار آنان نامعقول و نامنظم است (ایزابل، کلاک، به نقل از سلیمانی و بهاری 1400). پس از مشورت با همکاران و بررسی رفتارهای این دانشآموزان، تصمیم گرفتم بهعنوان یک معلم، روی ترغیب آنها به رعایت انضباط کار کنم، یکی از ابعاد مهم تربیت، تقویت حس مسئولیتپذیری و احترام به قوانین است که در محیط کلاس باید نهادینه شود. هدف این پژوهش «ترغیب دانشآموزان کلاس به رعایت انضباط و تقویت رفتارهای مسئولانه و احترام به قوانین کلاس» بود. از اینرو، جای سوال داشت: «علت بیانضباطی در کلاس چه چیزی میتواند باشد؟ و چرا برخی دانشآموزان توانایی رعایت آن را ندارند؟». با مطالعه و تحقیق در پژوهشهای مشابه و مقالات مرتبط، راهکارهای مختلفی برای تقویت انضباط کلاسی به دست آمد، این راهکارها بهتدریج در بهبود رفتار دانشآموزان موثر بوده و عملکرد آنها در کلاسها به مراتب بهتر شد. |
| کلیدواژه ها |
| نظم و انظباط، مدیریت کلاسی، رفتار مسئولانه، مدیریت رفتار. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
