تجربه زیسته درس تربیت بدنی در کارورزی چهار دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1184-3RDPECONF
نویسندگان
امیرصالح رنجبر مقدم1، مراد حسینی *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
چکیده مقاله
کیفیت تدریس یکی از موضوعات مهم در آموزش عالی است. با این وجود، بررسی پژوهش های صورت گرفته، بیانگر این نکته است که درس پژوهی تنها مختص مدارس نیست و سایر سازمان ها از جمله دانشگاه ها با وجود آوردن شرایط لازم و در صورت بها دادن به کیفیت تدریس و اهمیت دادن به فعالیت های گروهی می توانند از این روش برای بهبود کیفیت تدریس در دروس مختلف استفاده کنند. گزارشی که در پیش روی دارید در پی تحقق هدف تدریس مستقل در طول دوره کارورز چهار می باشدکه توسط اینجانب امیرصالح رنجبرمقدم دانشجوی رشته آموزش تربیت بدنی پردیس خواجه نصیر الدین طوسی کرمان تنظیم گردیده است. در این گزارش ما شاهد دو فصل از درس پژوهی می‌باشیم که در فصل اول توصیفی از فرایند درس پژوهی که شامل تعیین هدف و طراحی واجرای واحد یادگیری می باشد. هرکدام از این سه بخش نیز شامل مراحلی ست که به تکمیل فرایند درس پژوهی از تعیین هدف و طراحی گرفته تا اجرا کمک می کند. در فصل دوم درس پژوهی نیز به روایت مراحل طراحی و اجرا در هنرستان اقبال می پردازیم. در آخر به کد گزاری این روایت و تفکیک مفاهیم و مضامین آن پرداخته شده است. امید است با عنایت حق تعالی آنچه در روند فعالیت های انجام پذیرفته آمده است مارا برای رسیدن به یک معلم حرفه ای کمک کرده و این امر را میسر و محقق سازد.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، یادگیری و یاددهی، کار تیمی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر