تجربه زیسته طرح درس نویسی دانشجو معلم تربیت بدنی در درس پژوهی دانشگاه فرهنگیان کرمان
کد مقاله : 1188-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
الهام محمدی ساردو1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، تجربه زیسته طرح درس نویسی دانشجو معلم تربیت بدنی در درس پژوهی دانشگاه فرهنگیان کرمان بود. درس پژوهی رویکردی همکاری محور است که موجب توسعه حرفه ای معلمان می شود. این رویکرد معلمان را در مرکز فعالیت ها قرار می دهد و از این طریق آنها فرصت های زیادی برای مشاهده یادگیری دانش آموزان دارند و در مورد چطور اثر گذاشتن روش تدریس خود بر یادگیری دانش آموزان تبادل نظر کنند. بدون تردید امروزه بخش کثیری از موفقیت سازمان های مختلف به عملکرد نیروی انسانی آنها بستگی دارد.به منظور عملکرد بهتر نیرو های انسانی ،هر نیروی انسانی باید با شغل خود و سازمان تناسب داشته باشند که این مورد به علت افزایش انگیزه و علاقه موجب رفتار های خلاقانه و نوآورانه می شود. از آنجا که رفتار های خلاقانه منحصربه فرد و خاص هستند می توانند موجب افزایش انگیزه و علاقه دانش آموزان به آموزش و تدریس شود. تدریس پژوهی یا درس پژوهی یک رویکرد جدید برای رشد حرفه‌ای معلمان و بهبود روش های تدریس است که به معلم در هنر تدریس یاری می‌رساند. درس پژوهی معلم را به بازاندیشی در عمل آموزش از طراحی، برنامه ریزی درسی، طرح درس، تدریس، گرفتن بازخورد و اصلاح فرایند تدریس وادار می کند.
کلیدواژه ها
طرح درس، درس پژوهی، دانشجو معلمان، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر