چگونه توانستیم مشکل ضعف در درس عملی دانش آموز معلول تربیت بدنی را برطرف کنیم؟
کد مقاله : 1211-3RDPECONF
نویسندگان
پریسا انگوری *، سوسن رسولی، مجتبی محمودی
آموزش و پرورش اهر
چکیده مقاله
معلولیت به عنوان یک پدیده اجتماعی واقعیتی انکارناپذیر است که از گذشته های دور تا به امروز همواره در جوامع وجود داشته است. در سال های اخیر یکی از مهم ترین گام هایی که در این زمینه برداشتـه شـده، افـزایـش مشارکت افراد معلول در ورزش بوده است. اگر پذیرفته شود که معلولیت از جامعه حذف نخواهد شد و این قشـر به هر دلیل در این جامعه زندگی خواهند کرد، پـس ضـروری است به نیازهای آنها توجه شود. فعالیت‌های ورزشی منظم، محرک قوی برای به حرکت در آوردن معلولین در جریان زندگی عادی محسوب می‌شوند. در پژوهش حاضر با دانش آموزی مواجه بودیم که معلولیت، مانعی برای حضور او در رشته تربیت بدنی بود و به دلیل علاقه زیاد خود دانش آموز به این رشته، باعث حضور او در این رشته شد که ابتدا به دلیل معلولیت و عدم اعتماد به نفس، پیشرفت چندانی در دروس عملی نداشت که پس از پیگیری ها و تجویز برنامه های تمرینی ویژه و جلسات مشاوره این دانش آموز پیشرفت کرد و توانست خود را به سطح میانگین کلاس برساند و از نظر خود باوری و کنار آمدن با مشکل معلولیت خود نیز به سطح مطلوبی برسد.
کلیدواژه ها
معلولیت، هنرجوی تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی