بررسی نقش معلمان تربیت بدنی در اصلاح تغذیه دانش آموزان
کد مقاله : 1241-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
نرگس برزگر *1، علی برزگر2
1دانشجو
2فرهنگی
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش معلمان تربیت بدنی در اصلاح تغذیه دانش آموزان است. این پژوهش به روش کتابخانه ای-تحلیلی با بررسی مقالات موجود در این زمینه انجام شده است. تربیت بدنی و برنامه غذایی هر دو از ارکان اساسی برای رشد سالم دانش آموزان هستند. با توجه به تأثیرات مثبت ورزش بر سلامت روانی و جسمانی، ادغام این دو عنصر در سیستم آموزشی می تواند به بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان کمک کند. لذا توجه به طراحی برنامه های جامع ورزشی و غذایی در مدارس ضروری است تا نسل آینده ای سالم تر و موفق تر پرورش یابد. شش نوع ماده به نسبت های مختلف در ساختمان غذای انسان شرکت دارند که عبارت اند از: کربوهیدارت ها (قندها), چربی ها (لیپیدها), پروتئین ها, ویتامین ها, مواد معدنی و آب می باشد. کسب عادات غذایی سالم فوایدی از جمله رشد شناختی, کاهش بیماری ها, سلامت ارگان های بدن, قابلیت های احساسی دانش آموزان و... دارد. لذا معلم تربیت بدنی باید با برنامه غذایی بهینه آشنا باشد چراکه معلمان با ایجاد نحوه صحیح رفتارهای مناسب تغذیه ای تاثیر مستقیمی بر کیفیت تغذیه خواهند داشت.
کلیدواژه ها
معلم, تربیت بدنی, تغذیه, دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر