شیوه های پداگوژیکی و عملکرد آموزشی در تربیت بدنی منجر به یک برنامه آموزشی راهبردی درمدارس شهرستان بجنورد
کد مقاله : 1242-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
زینب فیروزه *، سعید رمضانی
مامور آموزشی
چکیده مقاله
.هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط شیوه‌های پداگوژیگی وعملکرد تدریس دردرس تربیت بدنی مدارس شهرستان بجنورد است. تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی–همبستگی است که به طور میدانی انجام شد. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران تربیت بدنی هرسه مقطع شهر بجنورد (230 نفر) است که طبق جدول مورگان تعداد150نفر (85زن،65مرد) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات، پرسشنامه محقق‌ساخته 40سوالی است که روایی آن به تائید صاحب نظران رسید. پایایی آن نیزبا ضریب آلفای کرونباخ 2/80 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای، باتوجه به نرمال نبودن داده‌ها، ازآزمون‌های کروس کالوالیس واسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین شیوه‌های پداگوژیکی با مدرک تحصیلی و سابقه تدریس و تعداد کارگاه‌های شرکت شده رابطه مثبتی وجود دارد. همچنین بین عملکرد تدریس، مدرک تحصیلی و سابقه تدریس رابطه مثبتی وجود دارد. بعلاوه رابطه معناداری بین شیوه‌های پداگوژیکی وعملکرد تدریس وجود دارد. معلمانی که در شیوه‌های پداگوژیکی سرآمدهستند، درنقش‌های آموزشی خود نیزعملکرد بهتری دارند. این براهمیت بهبود مستمر و دستیابی به تحصیلات عالی و توسعه حرفه‌ای برای افزایش کیفیت کلی تدریس تأکید می‌کند.
واژه‌های کلیدی: شیوه‌ های پداگوژیکی، عملکرد تدریس
کلیدواژه ها
شیوه های پداگوژیکی، عملکرد تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی