نقش بازاریابی اجتماعی بر ارتقا دانش و آگاهی دانش‌آموزان در زمینه محتوای درس تربیت‌بدنی مدارس
کد مقاله : 1268-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
احسان ططری *1، مهدی خطیب زاده2
1استادیار گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
2استادیار گروه آموزشی تربیت‌بدنی، دانشگاه فرهنگیان صندوق پستی 899-14665 تهران، ایران (Email: Mehdi.Khatibzadeh@Yahoo.com)
چکیده مقاله
این پژوهش به بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در ارتقای دانش و آگاهی دانش‌آموزان نسبت به محتوای درس تربیت بدنی مدارس می‌پردازد. هدف اصلی تحقیق، شناسایی تأثیر استراتژی‌های بازاریابی اجتماعی بر افزایش آگاهی دانش‌آموزان از اهمیت فعالیت‌های بدنی و سلامت جسمانی است. روش تحقیق ترکیبی از تحلیل محتوای کتاب‌های درسی تربیت بدنی و بررسی تأثیر کمپین‌های بازاریابی اجتماعی بر دانش و نگرش دانش‌آموزان است.جامعه آماری پژوهش حاضر مدارس سطح و حاشیه شهرستان خرم‌آباد استان لرستان بود. در راستای اجرای پژوهش حاضر که در یک بازه زمانی 6 ماهه انجام شد کمپین "حرکت برای زندگی" اجرا شد که بیشتر زمان پژوهش به اجرای این کمپین اختصاص یافت. نتایج نشان داد که بازاریابی اجتماعی با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای خود که مهمترین آن‌ها کمپین‌های بازاریابی اجتماعی با عنوان حرکت برای زندگی است، می‌تواند به طور مؤثری دانش و آگاهی دانش‌آموزان را در زمینه محتوای درس تربیت بدنی افزایش دهد و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های ورزشی به گونه‌ای با ثبات و تکرار بالا در هفته و ماه را بهبود بخشد.
کلیدواژه ها
بازاریابی اجتماعی، محتوای درس تربیت‌بدنی، آگاهی دانش‌آموزان، کمپین‌های بازاریابی اجتماعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی