| تجربه زیسته اقدام پژوهی تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان کرمان |
| کد مقاله : 1270-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
محمد کامگار کروکی1، مراد حسینی *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. |
| چکیده مقاله |
| فضاهای آموزشی - ورزشی نقش گسترده و ماندگاری در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا نموده و می توانند همانند محتوای آموزشی و معلمان حامل پیامهای تربیتی به فراگیران باشند. این فضاها جریان تربیت و شخصیتپذیری دانش آموزان را تحت تأثیر قرار داده و به صورت پیدا و پنهان ذهن، عواطف روان و جسم فراگیران را متأثر میسازند. کیفیت مطلوب آموزش تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی وابسته به شیوه صحیح آموزش و داشتن فضای ورزشی ایمن و مناسب است. داشتن فضای ورزشی مطلوب و نحوه خلق فضایی متناسب با نیازها مستلزم شناسایی اجزا و موقعیت کاربردی، بررسی فضاها، روابط صحیح فضاها و ترکیب هوشمندانه آنها است. فضای ورزشی مدرسه نحوه معماری و ساخت آن باید به گونهای باشد که از هر لحاظ به نیازهای جسمی روانی و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد. همچنین ایمن سازی و متناسب سازی فضای آموزشی ورزشی علاوه بر پیشگیری از صدمات و آسیب دیدگیها، می تواند به عنوان یک عامل مثبت در اذهان اولیا و دانش آموزان در گرایش به فعالیتهای بدنی و ورزشی در مدارس، مؤثر باشد. هدف از پژوهش حاضر، تجهیز و ایمن سازی محیط ورزشی برای دانش آموزان مدرسه میرزا محمد صادق شهر کرمان بود. همچنین، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف مندرج در سند تحول بنیادین راهکار (۱۴۲) و سند تحول دولت مردمی مبنی بر مناسب سازی اماکن و سالنهای ورزشی درون و مجاورت مدارس اقدام به تهیه و تدوین شیوه نامه ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی مدارس نموده است. |
| کلیدواژه ها |
| محیط ورزشی، دانشآموزان، تجهیزات، ایمن سازی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
