| بررسی نقش معلم تربیتبدنی در تقویت مهارت حلمسئله دانش آموزان |
| کد مقاله : 1277-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
محمد زحمت کش *، امید زینلی، مرصاد مهدوی زاد آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر به بررسی نقش معلمان تربیت بدنی در زنگ ورزش در تقویت مهارت حلمسئله دانشآموزان پرداخته است. این مطالعه به روش مروری نگارش شده و جمعآوری اطلاعات به روش کتابخانهای از منابع علمی معتبر فارسی و انگلیسی صورت گرفته است. بررسیها نشان داد که معلمان تربیت بدنی از طریق طراحی بازیها و ورزشهای مختلف و بهرهگیری از سازوکارهایی همچون یادگیری از طریق تجربه، همکاری و کار تیمی و تصمیمگیری در شرایط پرفشار، میتوانند به تقویت مهارتهای حلمسئله در دانشآموزان کمک کنند. علاوه بر این، بر نقش معلمان و مربیان ورزش در ایجاد محیط یادگیری حمایتی، ارائه بازخورد سازنده و استفاده از روشهای آموزشی خلاقانه (مانند شبیهسازیها و فعالیتهای گروهی) برای تقویت مهارت حلمسئله تأکید شده است. مدلهای آموزشی مانند آموزش بازیها برای درک و مدل بازیهای تاکتیکی نیز بهعنوان رویکردهای مؤثری برای توسعه مهارتهای حلمسئله معرفی شدهاند. پیشنهاد میشود برنامهریزان آموزشی و معلمان تربیت بدنی از روشهای نوآورانه و مدلهای اثربخش برای تقویت مهارت حلمسئله استفاده کنند. |
| کلیدواژه ها |
| مهارت حلمسئله، معلم تربیتبدنی، دانشآموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
