| چگونه توانستم به غلام رضا که به اختلال در یادگیری ریاضی مبتلاست با استفاده از فعالیت های بدنی کمک نمایم |
| کد مقاله : 1279-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا معصومی سرخه ریزی *، نسترن سرمستی، فاطمه محمدی دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| این اقدام پژوهی باهدف بررسی تاثیر فعالیتهای بدنی بر بهبود اختلال ریاضی در دانش آموز پایه اول ابتدایی، غلام رضا انجام شده است. ابزار این اقدام پژوهی مشاهده مستقیم و مراجعه به پایگاه های اینترنتی بوده است .نمونه آماری این پژوهش دانش آموزی به نام غلام رضا است او با مشکلاتی از قبیل اضطراب، عدم تسلط به مفاهیم جمع و تفریق، گوشه گیری و عدم علاقه به ریاضی مواجه است.در این مقاله فعالیت های بدنی مانند بازی های حرکتی، تمرینات هماهنگی و فعالیت های پرشی اجرا شد.بازی و فعالیت بدنی را میتوان یک موقعیت یاددهی یادگیری نیز درنظرگرفت که باید نکاتی را درنظر گرفت برای مثال نباید تحمیلی باشد، نباید خارج از توان دانش آموز باشد، باید هدفدار باشد و با توجه به نیازهای دانش آموز باشد.ابتدا وضعیت او از طریق مصاحبه با والدین و مشاهده بررسی شدوسپس برنامه ای هدفمند و برنامه ریزی شده عملی شد.نتایج نشان داد که تلفیق ریاضی با فعالیت های بدنی و بازی تاثیر مفیدی در یادگیری ریاضی دارد و علاقه و اشتیاق او نیز افزایش یافته است.نتایج آزمون غلام رضا، بازخورد معلم و والدین او و علاقه نسبت به یادگیری تائیدکننده اثربخشی این روش بود. |
| کلیدواژه ها |
| اختلال ریاضی، فعالیت های بدنی، یادگیری |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
