گزارش کارورزی چهار دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن بر بهبود مهارت های تدریس دانشجو معلمان تربیت بدنی
کد مقاله : 1280-3RDPECONF (R3)
نویسندگان
علی زندی گوهر ریزی1، مراد حسینی *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
چکیده مقاله
درس پژوهی در واقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سال‌ها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در این رابطه اجحاف دارند. در نظام آموزش و پرورش، معلمان و دانشجو معلمان در طول سال تحصیلی به تدریس می‌پردازند. تحقیق حاضر، گزارش کارورزی چهار دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن بر بهبود مهارت های تدریس دانشجو معلمان تربیت بدنی بود. یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. این پژوهش به لحاظ هدف، جزء تحقیقات کیفی- کاربردی بود که با استفاده از روش مروری- کتابخانه‌ای و به صورت عملی انجام گرفت. محتوای لازم برای نگارش بخش هایی از این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی SID، Noor mags، scholar G ، civilica و موتور جستجوی گوگل به دست آمد.این پژوهش نشان داد که با استفاده از روش‌های درس پژوهی، می‌توان به بهبود قابل‌توجهی در یادگیری و اجرای مهارت‌های ورزشی توسط دانش‌آموزان دست یافت. این تجربه عملی همچنین باعث تقویت مهارت‌های تدریس دانشجو معلمان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها در تدریس موضوعات ورزشی می‌شود.
کلیدواژه ها
کارورزی چهار، دانشجو معلمان، تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر