| نقش آموزش تربیت بدنی در بهبود مهارتهای حرکتی و اجتماعی کودکان با نیازهای ویژه: رویکردها و چالشها |
| کد مقاله : 1287-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
مهدی یاری *1، امیر محمد امیری2 1معلم 2دانشجوی کارشناسی |
| چکیده مقاله |
| در این پژوهش به بررسی نقش آموزش تربیت بدنی در بهبود مهارتهای حرکتی و اجتماعی کودکان با نیازهای ویژه میپردازد. هدف اصلی تحقیق، شناسایی رویکردها و چالشهای موجود در این زمینه است. در این تحقیق از روش کیفی و توصیفی استفاده شده که با تحلیل منابع معتبر علمی، به شناسایی عوامل مؤثر و موانع موجود پرداخته شده است. یافتهها نشان دادند که آموزش تربیت بدنی میتواند تأثیرات مثبت قابل توجهی بر مهارتهای حرکتی و اجتماعی کودکان با نیازهای ویژه داشته باشد، به ویژه زمانی که از رویکردهای تطبیقی و فناوریهای کمکی استفاده شود. این رویکردها باعث میشود که فعالیتهای ورزشی بهطور مؤثرتر به نیازهای خاص هر کودک انطباق پیدا کنند و فرصتهای بهتری برای تعامل اجتماعی و تقویت اعتماد به نفس فراهم شود. همچنین، چالشهای عمدهای مانند موانع محیطی، کمبود نیروی متخصص و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز بر فرآیند آموزش تأثیرگذار هستند. در نتیجهگیری، پژوهش حاضر به اهمیت ایجاد زیرساختهای مناسب، آموزش مربیان متخصص و تغییر نگرشهای اجتماعی برای ارتقای کیفیت آموزش تربیت بدنی کودکان با نیازهای ویژه تأکید میکند. برای تحقیقات آینده، پیشنهاد میشود که مطالعات بیشتری بر تأثیر برنامههای گروهی ورزشی و استفاده از فناوریهای نوین در این حوزه انجام گیرد. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش تربیت بدنی، نیازهای ویژه، مهارتهای حرکتی، مهارتهای اجتماعی. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
