یادگیری ریاضی در حرکت‌های تربیت بدنی
کد مقاله : 1289-3RDPECONF (R3)
نویسندگان
فاطمه ارژنگی ناهید *1، صدیقه سلامی2
1دانشجو
2استاد مأمور دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
گزارش حاضر به بررسی موقعیت‌های مختلف، جهت تلفیق موضوعات مختلف ریاضی دوره‌های ابتدایی و تربیت‌بدنی متناسب با اهداف هر دوره، پرداخته است. با مشخص کردن مباحث هر پایه و تعیین بازی‌هایی‌که همسو با اهداف تربیت‌بدنی است؛ تا حد زیادی می‌توان نگرش برخی معلمان را مبنی بر اینکه تربیت‌بدنی فقط جنبه سرگرمی دارد و با توجه به همین موضوع هم، زنگ آن را به دروسی مثل ریاضی و فارسی اختصاص می‌دهند را تغییر داد. انتخاب بازی‌های مناسب و توجه به ساختار یادگیری دانش‌آموزان در این سن، استفاده از تجربیات دیگر معلمین و یا حتی دیگر کشورها و همین‌طور تعمیم بازی‌های یک موضوع به موضوعات دیگر، از مواردی است که در این پژوهش بکار گرفته شده و به تلفیق دروس مطرح شده نیز کمک می‌کند. به عنوان مثال، استفاده از حرکات بدنی برای یادگیری مفاهیم هندسه، الگوها که باعث تعامل بیشتر بچه‌ها نیز می‌شود. این رویکرد به لذت‌بخش‌تر کردن یادگیری، افزایش تمرکز و مهارت‌های حل مسئل و افزایش بازدهی کلاس، کمک می‌کند. در نتیجه، توجه به این مهم، منجر به بهبود عملکرد تحصیلی و به رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان کمک شایانی کند. همین‌طور زمینه را برای پرورش نسلی سالم، خلاق و توانمند فراهم می‌سازد.
کلیدواژه ها
تربیت‌بدنی، ریاضی، بازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی