بررسی نگرش و آگاهی معلمان درس تربیت بدنی در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در آموزش
کد مقاله : 1310-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
فرحناز قاسمیان *1، بهناز قاسمیان2
1مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان مازندران
2آموزش و پرورش مازندران. گلوگاه
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی نگرش و آگاهی معلمان درس تربیت بدنی در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در آموزش دانش آموزان مدارس مدارس متوسطه اول شهر گلوگاه پرداخته ‌است. روش پژوهش مورد استفاده، روش توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل معلمان درس تربیت بدنی مقطع متوسطه اول شهر گلوگاه می‌باشند و براساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان 35 نفر معلمان تربیت بدنی به عنوان نمونه آماری با روش نمونه‏گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و ابزار پژوهش شامل پرسشنامه 25 سوالی محقق ساخته که روایی با نظر متخصصان و اعتبارسنجی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (84/0 = α) تایید شد. روش آماری مورد استفاده در بخش آمار استنباطی، آزمون تی تک نمونه‌ای برای میانگین جامعه و آزمون‌های تی دو گروه مستقل از طریق نرم افزار SPSS 26 در سطح معناداری یک صدم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که اکثریت معلمان درس تربیت بدنی در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در آموزش از نگرش مناسبی برخوردار بودند اما از اطلاعات کافی و نسبتا مناسبی برخوردار نبوده و نیز نگرش، آگاهی معلمان زن از معلمان مرد در رابطه با کاربرد هوش مصنوعی در آموزش به نسبت مناسب‌تر بود.
کلیدواژه ها
آموزش، آگاهی، معلم، نگرش، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی