بررسی نگرش و آگاهی اولیا دانش آموزان نسبت به وقف آموزشی در ورزش
کد مقاله : 1314-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
مهناز قاسمیان *1، فرحناز قاسمیان2، الیزا عابدینی2
1آموزش پرورش استان مازندران
2مازندران. گلوگاه. خیابان 17 شهریور. پلاک 29
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی نگرش وآگاهی اولیا دانش آموزان نسبت به وقف آموزشی در ورزش مدارس شهر ساری پرداخته ‌است. روش پژوهش مورد استفاده، روش توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اولیا دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد مقطع متوسطه اول شهر ساری ناحیه یک 290 نفر می‌باشد و براساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان 165 نفر اولیا دانش‌آموزان به عنوان نمونه آماری با روش نمونه‏گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌ اولیا دانش‌آموزان 23 سوالی محقق ساخته طراحی شد که روایی با نظر متخصصان و اعتبارسنجی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (87/0 = α) تایید شد. روش آماری مورد استفاده در بخش آمار استنباطی، آزمون تی تک نمونه‌ای برای میانگین جامعه از طریق نرم افزار SPSS 26 در سطح معناداری یک صدم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که نگرش اولیا دانش آموزان نسبت به وقف آموزشی در ورزش مدارس مناسب است اما درجه آگاهی خوبی را دارا نمی‌باشند. بنابراین، خانواده ها وقف آموزشی در ورزش مدارس را به عنوان نشانه ای از توجه و ارزش گذاری جامعه به آموزش و پرورش تلقی می کنند. در مجموع، بیشتر خانواده ها نگاهی مثبت و حمایت گرانه به وقف آموزشی در ورزش مدارس دارند.
کلیدواژه ها
آگاهی، اولیا دانش‌آموز، نگرش، وقف آموزشی، ورزش مدارس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر