درس پژوهی سه گام اسپک والیبال
کد مقاله : 1326-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
مبینا رضالو *
فرهنگیان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می‌باشد و یک پژوهش کیفی است. هدف از مطالعه حاضر شناسایی روش‌های مطلوب تقویت سه گام والیبال است. در فرایند درس پژوهی برای پاسخ به این سوالات تلاش کردیم: آیا گیمیفیکیشن در انتقال مهارت‌های حرکتی در تربیت بدنی موثر است؟ روش حل مسئله در یادداری عمیق دانش آموزان تاثیر دارد؟ این درس پژوهی در قالب خرده فعالیت بدفهمی برای دفعات اول و دوم در مدرسه و با دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد و برای بار سوم با تغییرات متناسب با گروه سنی ، در دانشگاه اجرا گردید. در سه اجرای متفاوت با گروههای سنی مختلفی روبرو بودیم که تغییراتی متناسب با گروه سنی در طراحی فعالیت صورت گرفت و روش اتخاذ شده روش غیر خطی، حل مسئله و گیمیفیکیشن بود. نتایج به دست آمده نشان از آن است که روش حل مسئله در یادداری دانش آموزان موثر است و هنگامی که دانش آموزان مسائلی را با حل مسئله بیاموزند یادگیری در آنها پایدارتر است. همچنین گیمیفیکیشن نه تنها در انتقال مهارت حرکتی موثر است بلکه بین بعد عاطفی دانش آموزان مانند جذابیت طراحی ، انگیزه یادگیری، علاقه به یادگیری و گیمیفیکیشن رابطه ی معنا داری وجود دارد.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، ، روش حل مساله ، مهارت سه گام والیبال ،گیمیفیکیشن
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر