ارائه الگویی از بهبود محتوای پداگوژیک درس تربیت بدنی با استفاده از هوش مصنوعی
کد مقاله : 1327-3RDPECONF
نویسندگان
حسن غلامی قاجاری *1، رضا قجریان ماهفروزی2
1دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری با رتبه استادیار معلم
2دبیر تربیت بدنی شهرستان میاندورود
چکیده مقاله
هدف از پژوهش ارائه الگویی از بهبود محتوای پداگوژیک درس تربیت بدنی با استفاده از هوش مصنوعی بود. پژوهش حاضر به صورت اکتشافی-توسعه ای، به شکل کیفی و با استفاده از رویکرد گلیزری نظریه داده بنیاد انجام شد. شیوه گردآوری داده ها مصاحبه های نیمه ساختار یافته باز پاسخ بود. جامعه تحقیق از دکتر معلمان درس تربیت بدنی که تجربه کار با هوش مصنوعی را داشته اند و صاحب نظران هوش مصنوعی، تشکیل شد. ملاک تعداد مصاحبه ها رسیدن به اشباع نظری بود که پس از هشت مصاحبه حاصل گشت. شیوه دسترسی به مصاحبه شوندگان هدفمند در دسترس بود. برای تعیین موثق بودن داده ها در تحقیقات کیفی که معادل پایایی و روایی است اعتمادپذیری، انتقال پذیری، اتکاپذیری و تاییدپذیری بررسی شد. همچنین ضریب قابلیت اعتماد کدگذاری‌ها توسط آزمون ضریب پایایی پی اسکات مورد تایید قرار گرفت. یافته ها نشان داد که هوش مصنوعی از طریق هوشمندسازی برنامه درسی، استفاده از شبیه سازها و استفاده از الگوریتم های ارزیابی عملکرد می تواند محتوای پداگوژیک درس تربیت بدنی را بهبود بخشد. در نتیجه، هوش مصنوعی با استفاده از شخصی سازی فرآیند یادگیری را تسهیل و با استفاده از شبیه سازها تجربیات، تعاملات و جذابیت ها را در آموزش ممکن می کند. همچنین هوش مصنوعی تحولی در آموزش از راه دور و ارزیابی های حیطه تربیت بدنی ایجاد می کند که منجر به بهبود محتوای پداگوژیک در درس تربیت بدنی می شود.
کلیدواژه ها
محتوای پداگوژیک، درس تربیت بدنی، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی