تأثیر ورزش‌های مدرسه‌ای بر سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان
کد مقاله : 1355-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
فرزانه حسینی *
آموزش و پرورش، دبیر تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر، استان مازندران.
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر تأثیر ورزش‌های مدرسه‌ای بر سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان می‌باشد. پژوهش حاضر دارای رویکرد آمیخته بوده است، و روش گردآوری داده‌ها تحلیل پیشینه بود، در بخش کمی گویه‌ها در قالب پرسشنامه‌ای در مقیاس پنج ارزشی لیکرت شامل 12 گویه طراحی شد تا تاثیر ورزش های مدرسه ای بر سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان رتبه‌بندی گردد. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی را کلیه افراد آشنا با مباحث توسعه ورزش در نظام آموزش و پرورش در کشور تشکیل می‌دادند که شامل معلمان و مربیان تربیت بدنی، اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌ها، مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان تربیت بدنی مناطق بودند. روش نمونه‌گیری در بخش کمی در‌دسترس بود و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS و آزمون فریدمن در سطح معنی‌داری 05/0> P استفاده گردید. گویه‌های ایجاد حس موفقیت و انگیزه، افزایش اعتماد به نفس، کاهش خطر چاقی و تقویت حافظه و تمرکز، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در تاثیر ورزش های مدرسه ای بر سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان دارا هستند.
کلیدواژه ها
دانش آموزان، سلامتی، مدرسه، ورزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر