چگونه توانستیم دانش آموزانم را به درس تربیت بدنی در شرایط مجازی علاقمند کنیم؟
کد مقاله : 1359-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
فرحناز قاسمیان *1، بهناز قاسمیان2
1مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان مازندران
2مازندران. گلوگاه. خیابان 17 شهریور. پلاک 29
چکیده مقاله
توسعه هوش مصنوعی و مجازی شدن کلاس های درس سبب ایجاد تغییرات گسترده‌ای در شیوه زندگی و حوزه‌های مختلف شده و حوزه آموزش و پرورش نیز با اینشرایط دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مدارس با شرایط مجازی کلاس های درس در فصول سرد سال و بدی آب و هوا و کاهش هزینه انرژی تعطیل شدند. دانش آموزان در منزل به سر می‌برند، و کلیه دروس آموزشی به صورت مجازی در شبکه شاد انجام می‌شد. دراین پژوهش سعی بر آن شده است که راه حل های افزایش علاقمندی دانش آموزان به درس تربیت بدنی در شرایط مجازی و ورزش در خانه را بررسی کند و از اینرو اقدام پژوهان در این پژوهش ابتدا به بیان موضوع تحقیق پرداخت و سپس با توصیف وضعیت موجود به بیان مسئله و جمع آوری شواهدی مبنی بر وجود مشکل پرداخت، بعد از آن به گردآوری اطلاعات از طریق مشاهده، اسناد و مدارک موجود، مصاحبه و پرسشنامه و یافته‌های علمی دیگران استفاده شده است و راه‌حل‌های پیشنهادی با مشارکت همکاران بیان شده و پس از اعتبارسنجی توسط همکاران و شورای معلمان و کارشناسان تربیت بدنی به مدت چهار هفته اجرا گردید و بعداز آن مدت دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که اطلاع رسانی و فرهنگسازی دانش آموزان و خانواده آنها عامل مهمی در مواجهه با شرایط جدید است که منجر به علاقمندی دانش آموزان به درس تربیت بدنی به صورت غیرحضوری و ورزش در خانه می شود.
کلیدواژه ها
ورزش، دانش آموز، دنیای مجازی، اطلاع رسانی، فرهنگسازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی