شناسایی ابعاد دانش محتوای آموزشی فناورانه معلمان تربیت بدنی
کد مقاله : 1361-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
کبری غلامعلی تبار فیروزجایی *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد دانش محتوایی آموزشی فناورانه معلمان تربیت بدنی می باشد. رویکرد انجام مطالعه کیفی و روش مورد استفاده مرور سیستماتیک بوده است. بر همین اساس مطالعات انجام گرفته در این حوزه، در طول سال های ۲۰۱۰-۲۰۲۵ جستجو و بعد از غربالگری کیفیت مقالات، ۱۳ مقاله طی فرایند کدگذاری تحلیل قرار گرفت، و شاخص های مختلف شناسایی شده و ارتباط بین آنها در قالب مدل مفهومی دانش محتوایی آموزشی فناورانه معلمان تربیت بدنی ترسیم شده است. نتیجه این پژوهش نشان می دهد معلمان تربیت بدنی به منظور اثربخشی در آموزش خود باید دانش محتوایی شامل دانش محتوایی مشترک و تخصصی، دانش آموزشی شامل دانش راهبردها، دانش برنامه درسی، دانش ارزشیابی، دانش فراگیران و دانش زمینه و دانش فناوری شامل دانش کاربست فناوری در طراحی آموزشی، ارائه و نمایش فعالیت های ورزشی، ارائه بازخورد مستقیم داشته باشد. بنابراین انتظار می‌رود در طراحی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان جهت آماده سازی معلمان تربیت بدنی به ابعاد مختلف این مدل مفهومی توجه شود.
کلیدواژه ها
معلمان تربیت بدنی، دانش محتوای تربیتی فناورانه، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر